0

به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری

  • کد خبر : 1503
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۵۱
به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری
قیامدشت پس از سال ها بالاخره نفس می کشد.

مظاهر ابراهیمی / در تقویم ملی کشورمان ، ۱۵ اسفند به نام روز درختکاری نامگذاری شده است تا ایرانیان با کاشت درخت به استقبال بهار زیبا بروند.

بحث فضای سبز و درختکاری از اهمیت بالایی برخوردار است که در همین راستا رهبر انقلاب نیز فرمودند؛ ما از مردم خواهش میکنیم که درخت را پاس بدارند و فضای سبز را اهمیت بدهند.

در قیامدشت و روستاهای بخش خاوران نیز مانند سایر نقاط کشور و طبق سنت دیرینه ، در روز درختکاری چندین اصله درخت بصورت نمادین کاشته می شود.

پس از مستقل شدن شهر قیامدشت ، موضوع سرانه فضای سبز به یکی از اهداف مهم شهرداری قیامدشت تبدیل شد چرا که کمبود فضای سبز میراث به جامانده از شهرداری تهران برای این شهر مظلوم بود.

در همین راستا شهرداری قیامدشت پروژه های مختلفی را برای افزایش سرانه فضای سبز تعریف نمود که می توان به بوستان بزرگ زیتون در ضلع شمالی قیامدشت اشاره کرد که در سال ۹۹ افتتاح و مورد استفاده شهروندان قرار گرفت.

یکی دیگر از کارهای ماندگار شهرداری قیامدشت بخصوص حسین ترکاشوند شهردار ساعی و پرتلاش این شهر ، پروژه جنگل کاری در ضلع غربی دانشگاه آزاد است که با پیگیری های مستمر توانست این زمین ها را که ۲۵ هکتار می باشد از دولت گرفته و کار کاشت بیش از ۲۰ هزار اصله نهال را در آن آغاز نماید تا سرانه فضای سبز قیامدشت به یک مرتبه چندین برابر افزایش یابد!

حوزه فضای سبز شهرداری قیامدشت از رییس گرفته تا کارگران عزیز فضای سبز واقعا از زحمتکشان شهرداری می باشند که طی ۳ سال گذشته زحمات زیادی برای افزایش فضای سبز در این شهر کشیده اند.

یکی دیگر از کارهای خوب شهرداری قیامدشت ، کاشت نهال در منازل شهروندان می باشد که مطمئنا با این کار فرهنگ درختکاری در بین شهروندان گسترش پیدا خواهد کرد.

پروژه بوستان جنب بلوار شهید باهنر نیز از دیگر پروژه های مهم شهرداری قیامدشت است که در سال ۱۴۰۰ اجراء خواهد شد تا اهالی این نقطه قیامدشت نیز از نعمت فضای سبز برخوردار شوند.

اما سوال اینجاست ، وظیفه شهروندان در خصوص افزایش فضای سبز و درخت چیست ؟

شهروندان خوب و فهیم قیامدشت باید مدیریت شهری را در جهت نگهداشت درختان کاشته شده و فضاهای سبز ایجاده شده یاری نمایند و همچنین می توانند با کاشت نهال مقابل و یا حیاط منازل خود به افزایش درخت در قیامدشت که از نیازهای ضروری حیات بشر می باشد کمک نمایند.

نفس قیامدشت با این کارهای بسیار خوبی که در زمینه درختکاری و ایجاد فضای سبز صورت گرفته و خواهد گرفت ، تازه شده است.

لینک کوتاه : https://qiamdashtnews.ir/?p=1503

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.