1

بهره برداری از ۳ طرح عمرانی و زیرساختی در بخش خاوران در ششمین روز از دهه فجر + فیلم

  • کد خبر : 2930
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
بهره برداری از ۳ طرح عمرانی و زیرساختی در بخش خاوران در ششمین روز از دهه فجر + فیلم
در ششمین روز از ایام دهه فجر، باحضور محسن نایبی معاون سیاسی امنیتی استانداری تهران 3 طرح ورزشی و زیرساختی در بخش خاوران مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری قیامدشت نیوز ، در این برنامه که باحضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، امام جمعه و بخشدار خاوران و سایر مسئولین برگزار شد، مرکز کنترل و پایش تصویری شهر قیامدشت، زمین فوتبال چمن مصنوعی و مرکز پایش تصویری روستای محمود آباد افتتاح شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری تهران در این برنامه با بیان اینکه یکی از نخستین موارد در هنگام انتصاب فرمانداران درخواست پیگیری موضوع پایش تصویری است گفت: در گذشته بخاطر عدم وجود این موضوع بسیار دچار مشکل شده بودیم. بنا بر دستور مقام معظم رهبری وظیفه جهادی هر کسی است که این موضوعات را در اولویت قرار دهد.

وی افزود: پایش تصویری در مدیریت کلان شهری برای تمام موضوعات به کار برده می شود. به عنوان مثال اطلاع از اینکه در شهر چه تعداد ماشین رفت و آمد می کند، ساخت و ساز غیر مجاز، آسیب های اجتماعی و بزه های اتفاق افتاده در کدام محل از شهر اتفاق می افتد و مانند اینها. وجود مجموعه کنترل و پایش تصویری امروز در شهرها و روستاها بسیار ضروری است. موضوعی که در دیگر کشورها نیز بسیار جدی به آن پرداخته شده است.

نایبی در پایان گفت: مدیریت یکپارچه بین دستگاه ها نظیر پلیس راهبر، فراجا، سیستم های امنیتی سپاه، بسیج، گشت های شهرداری ها و سیستم قضایی بسیار مهم بوده و مراجع متولی می توانند از این فناوری در راستای تأمین نظم و امنیت استفاده نمایند.

فرآیند هوشمند سازی مدیریت شهر را تقویت و هزینه ها را تا حد زیادی کاهش می دهد

فرماندار ویژه شهرستان ری در آیین افتتاح مرکز کنترل و پایش تصویری شهر قیامدشت گفت: یکی از زیرساخت های اساسی مدیریت شهری برای کنترل ترافیک و مدیریت هوشمند موضوع پایش تصویری است که در کنار افزایش امنیت اجتماعی میتواند به کاهش آسیب‌های موجود در شهرها و روستاها کمک شایانی نماید.

مهدی باب الحوائجی با بیان اینکه نگاه ما به پایش تصویری در شهرداری ها فقط نگاه امنیتی نیست اظهار داشت : نگاه امنیتی هم یکی از ظرفیت های پایش تصویری است.

وی افزود: یکی از زیرساخت های اساسی مدیریت شهری برای کنترل ترافیک و مدیریت هوشمند موضوع پایش تصویری است که در کنار افزایش امنیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های موجودی که می تواند شهرهای ما را با چالش مواجه کند به کمک آمده و ما هم باید به سمت و سوی مدیریت هوشمند برویم.

باب الحوائجی گفت: یکی از موارد لازمه مدیریت هوشمند شهری ایجاد زیرساخت های مناسب نظیر پایش تصویری است که می تواند در مباحثی چون کنترل ترافیک، کاهش ترددهای اضافی، رفتارهای غیر قانونی و همچنین موضوعات امنیتی بسیار کمک کننده باشد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان اضافه کرد: فرآیند هوشمند سازی مدیریت شهر را تقویت نموده و ضمن بالابردن کیفیت زندگی شهروندان، هزینه ها را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد.

لینک کوتاه : https://qiamdashtnews.ir/?p=2930

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.