0

اتمام حجت رئیس حوزه قضائی خاوران درباره وضعیت گودهای محمودآباد + فیلم

  • کد خبر : 2975
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
اتمام حجت رئیس حوزه قضائی خاوران درباره وضعیت گودهای محمودآباد + فیلم
محمد رحمتی گفت: مالکان تمام اراضی و املاک شناسایی و مکلف خواهند شد ظرف مدت مشخصی تمام ساختمان‌ها را تخلیه کنند. سپس این ساختمان‌ها از سوی دستگاه‌های نظارتی تخریب خواهد شد و هیچ گونه فضایی برای اسکان در منطقه نباید وجود داشته باشد.

رئیس حوزه قضائی بخش خاوران با اشاره به لزوم ساماندهی گودهای محمود آباد و فوت دو کودک به دلیل شرایط نامناسب بهداشتی در این منطقه گفت: با توجه به اهمیت موضوع، به همراه برخی دستگاه‌های متولی بازدید میدانی از گودها و کوره‌های آجرپزی این محدوده انجام شد و بر اساس گزارش‌های اداره بهداشت شهرستان ری، شرایط نامناسب بهداشتی و تأثیر آن بر فوت دو کودک تایید شد.

محمد رحمتی افزود: در گودهای اطراف روستای محمود آباد اغلب اتباع و به ویژه اتباع غیرمجاز سکونت دارند که شکل معیشت و زندگی آنها بسیار اسفبار است.

رئیس حوزه قضائی بخش خاوران بیان کرد: بر اساس اسناد موجود ساماندهی گودهای محمود آباد نزدیک به ۱۸ سال است که از سوی مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی رها شده است.

رحمتی اضافه کرد: مالکیت اراضی تحت اختیار اتباع در گودهای محمودآباد هم به رسیدگی نیاز دارد، زیرا بخشی از این اراضی به صورت مشاعی خریداری شده، در حالی که خلاف مقررات و بیشترِ آسیب نیز ناشی از همین عدم تعیین تکلیف بوده است.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی منطقه ادامه داد: مالکان تمام اراضی و املاک شناسایی و مکلف خواهند شد ظرف مدت مشخصی تمام ساختمان‌ها را تخلیه کنند. سپس این ساختمان‌ها از سوی دستگاه‌های نظارتی تخریب خواهد شد و هیچ گونه فضایی برای اسکان در منطقه نباید وجود داشته باشد و حصارکشی و دیوارکشی گودها نیز در دستور کار قرار دارد و با تأمین هزینه از سوی مالک اجرایی می‌شود.

رحمتی گفت: بر اساس گزارش شبکه بهداشت شهرستان ری، وضعیت معیشت در این محل تهدید علیه بهداشت عمومی است که در صورت بروز بیماری امکان شیوع و انتشار آن را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://qiamdashtnews.ir/?p=2975

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.